بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول

بازار سرپوشیده کاپالی چارشی استانبول یا همان بازار بزرگ استانبول (گرند بازار)، در منطقه بورسا شامل بخش های مربوط به قرن 14 ام است که توسط سلطان بایزید اول  (بازسازی پس از زلزله 1855) ساخته شده است.  اسکی آینالی چارشی( بازار آینه کاری شده قدیمی)، در اصل حمام اورهانبی نیز در همان دوران ساخته شده است. در سال 1335 ساخته شده است، دارای سقفی گنبدی با هورنوهای سقفی است. عروسک های سایه کاراگوز و دیگر اقلام سنتی در اینجا فروخته می شود.

بازار کاپالی چارشی استانبول، جزو بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای پوشیده شده جهان است. بازار بزرگ استانبول مساحتی در حدود 30700 متر مربع و بیش از 60 خیابان و کوچه و 4000 مغازه دارد. ساخت این بازار در قرن 15 میلادی پس از اینکه سلطان مهمت دوم، استانبول را تصرف کرد (البته نه در اندازه فعلی آن( تکمیل شد. در طول سالها، بازار از یک منطقه تجاری کوچک به توده ای از مغازه های پرجمعیت تبدیل گشت.  مغازه های آن طیف وسیعی از محصولات را به فروش می رسانند، از جمله طلا و جواهر، فرش، چرم، سرامیک، مس و برنج، منسوجات بافته، و خیلی موارد و اقلام دیگر! در بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول، چند کافه و رستوران زیبا باز شده است که می توانید بعد از خرید خود به انجا رفته، بنشینید، خوراکی ای سفارش دهید و استراحت کنید. همچنین دو مسجد، دو حمام (حمام ترکی) و چهار فواره در این بازار وجود دارد. بازار دارای بیش از 20 ورودی است، اما اصلی ترین آنها عبارتند از بایزید و نوروعثمانیه است.

بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول در روزهای یکشنبه، روز جمهوری در 29 اکتبر، تعطیلات ماه رمضان و جشن قربان تعطیل است.آسانترین راه دسترسی به بازار، این است که میتوانید از سلطان احمد تراموای بگچیلار را سوار شوید و در ایستگاه چارشیکاپی (بازار چارشی) پیاده شوید.

جهت اطلاع از آفرهای تور ترکیه و اقامت در نزدیکی بازار کاپالی چارشی استانبول با ما در تماس باشید.    02188851080