میگو با کنگر فرنگی را چگونه درست کنیم وچرا میگو بخوریم

میگو با کنگر فرنگی یک غذای خوب و عالی است که باید در ماه مصرف شود چرا که میگو یک نوع مواد عالی و پروتینی است که برای کم خونها و کسانی که از کمبود حافظه رنج میبرند مفید است. سایت فور کافی این مطلب آشپزی و پزشکی فوق ارزش مند را برای شما دوستان به اشتراک میگذارد.

میگو با کنگر فرنگی

طرز تهیه میگو با کنگر فرنگی

میگو با کنگر فرنگی را چگونه درست کنیم وچرا میگو بخوریم

مواد لازم برای خوراک میگو با کنگر فرنگی برای چهار نفر:
روغن زیتون سه قاشق سوپخوری
میگو 400 گرم
فلفل قرمز خشک یک و یک دوم قاشق سوپخوری
سیر خرد شده دو حبه
گوجه فرنگی خشک خرد شده دو پیمانه
جعفری خرد شده چهار قاشق سوپخوری
پاپریکا یک قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
کنگر فرنگی 100 گرم

طرز تهیه خوراک میگو با کنگر فرنگی :

روغن را در یک ماهیتابه نچسب حرارت دهید. میگو، فلفل، سیر را اضافه کنید و به مدت چند دقیقه هم بزنید. بقیه مواد را بیفزایید و به مدت پنج دقیقه بپزید باید مرتب هم بزنید تا میگو بپزد. میگو اگر زیاد پخته شود سفت می شود. این غذا سرشار از کلسیم است و بسیار مفید می باشد.

خواص عالی میگو بر بدن انسان:

1.ضدفشارخون

میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا3 است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده‌غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ‌کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش‌وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.

2.سرشار از سلنیوم

یکی از مواد‌معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن 100 گرم میگو، 64 درصد از نیاز روزانه به این ماده‌مغذی تامین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد.

3.ضدآلزایمر

امگا3 فراوانی که در میگو وجود دارد، باعث می‌شود عادت به مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری ‌کند. در واقع، دریافت روزانه 380 میلی‌گرم از این اسیدهای چرب، از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری می‌کند و با خوردن هفته‌ای 2 تا 3 بار میگو، این مقدار اسیدچرب به بدن خواهد رسید.

4.ضد کم‌خونی

افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز ‌نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن 100 گرم میگو، 19 درصد از نیاز به این ماده‌مغذی تامین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

5.منبع پروتئین و کلسترول خوب

میگو برخلاف تصور عامه مردم، باعث افزایش کلسترول ‌نمی‌شود زیرا بررسی‌های مقایسه‌ای میان دو رژیم‌غذایی با تخم‌مرغ و میگو نشان داده‌اند که رژیم دارای میگو 7 درصد سطح کلسترول بد و 12 درصد سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد در حالی که رژیم دارای تخم‌مرغ، سطح کلسترول بد را 10 درصد و سطح کلسترول خوب را 7 درصد بالا می‌برد.

در واقع این ماده‌غذایی چربی کمی دارد و با خوردن 12 عدد میگوی درشت بخارپز شده، 160 میلی‌گرم کلسترول وارد بدن می‌شود و سطح تری‌گلیسرید 13 درصد پایین می‌آید بنابراین توصیه می‌شود آن را مانند سایر منابع پروتئینی مصرف کنید.

گردآورنده:http://www.4coffee.ir