قهوه ایلی

 

قهوه ایلی یکی از انواع برند قهوه است منشا قهوه ایلی تریستا شهری در ایتالیا تولید می باشد . قهوه ایلی در کل یک نوع قهوه از نظر اندازه و کیفیت تولید می کند که قهوه آسیاب نشده، و دانه های آسیاب شده و همچنین کپسول های مخصوص اسپرسو از دیگر محصولات این شرکت معتبر می باشد. قهوه ایلی، در بسته های استیل و تحت فشار و با علامت مشخص قرمز رنگ خود بسته بندی و به بازار عرضه می شوند. قهوه ایلی دانه های قهوه خود را از نوع عربیکا و بسیار با کیفیت تهیه می کند. آنها قهوه را از مناطق و منابع مختلفی

تامین می کند..

قهوه ایلی

 

برای تهیه قهوه های بدون کافئین قهوه ایلی ابتدا دانه های قهوه را به مدت 30 دقیقه بخار داده و بعد طی چندین بار و در هر مرحله به مدت 10 ساعت با متیلن کلراید یا اتیل استات شسته می شوند و به این صورت میزان کافئین آنها را کاهش میدهند …بعددانه ها آب کشی شده و خشک شده را مجددا به مدت 10 ساعت بخار داده می دهند تا هر گونه حلالی از انها تمیز شده و در نهایت قهوه بدون کافئین برای طرفدارانش بدست آید.

 

تاریخچه قهوه ایلی :

 

به گزارش سایت ایران کافه : پایه گذار این شرکت یعنی فرانسیسکو ایلی و خانواده ایشان هستند و تاریخچه آن به آن دوران باز می گردد. او متولد تمسوار در مجارستان است و طی جنگ جهانی اول به عنوان افسر ارتش به تریستا نقل مکان کرد . او بعد از جنگ نیز در همان جا در کشور ایتالیا ماندگار شد و به زندگی پرداخت و در سال 1933 تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار در زمینه قهوهگرفت که در نهایت شرکت ایلی را با تمرکز بر قهوه ببه راه انداخت . فرانسیسکو ایلی علاقه زیادی به قهوه اسپرسو داشت برای همین اساس کار او نیز همین قهوه است

 

در سال 1935 اولین دستگاه اتوماتیک قهوه ساز را ایلی خود به دلیل علاقه بسیار به اسپرسو اختراع کرد که همان نمونه اولیه دستگاه های قهوه ساز امروزی است. ااز دیگر ابداعات او روش بسته بندی او است که قوطی های قهوه با گاز بی اثر و تحت فشار قهوه را در خود جای می دهند استفاده از گاز بی اثر به جای هوا قهوه با کیفیت بهتری را ایجاد می کند زیرا قهوه هیچگونه واکنشی با گاز بی اثر ندارد ..

قهوه ایلی

 

قهوه ایلی به خارج از منطقه تولید در سراسر ایتالیا به سرعت عرضه گشت. پس از جنگ جهانی دوم مدیریت شرکت به دست ارنستو ایلی پسر فرانسیسکو ایلی افتاد..ارنستو با تشکیل یک آزمایشگاه تحقیقاتی تخصصی توانست به سرعت ابتکارات زیادی انجام دهد و آنها را به نام شرکت به ثبت برساند. تلاش ارنستو و دانشمندان بود که ایلی را با کیفیت بسیار زیاد تولید و در تمتم جهان پخش کرد..برند ایلی امروزه در بسیاری از کشورها عرضه می شود و طرفداران بسیاری هم دارد. شرکت ایلی یک شرکت بین المللی است و محصولاتش را در حدود 131 کشور به فروش می رسند. گروه ایلی از چندین شرکت تشکیل شده است که به جز ایتالیا در آمریکای شمالی، فرانسه، اسپانیا و آلمان و با حدود 700 کارمند مشغول به فعالیت هستند.در ایران نیز این برند در اغلب کافه ها و فروشگاهها وجود دارد..

قهوه ایلی